أسئلة متكررة
س: لقد تلقيت منتجًا معيبًا / تالفًا ، هل يمكنني استرداد أموالي؟
في حال وجود تلف او عيب في المنتج الذي تلقيته، يمكنك إرجاع المنتج في نفس الحالة التي تلقيتها مع الصندوق الأصلي و / أو العبوة سليمة. بمجرد استلامنا للعنصر المرتجع ، سوف نقوم بفحصه وإذا وجد أن المنتج به عيب أو تالف ، فسوف نقوم بمعالجة رد الأموال مع أي رسوم شحن مطبقة.
س: لقد تلقيت منتجًا خاطئًا ، كيف يمكنني إرجاعه؟
في الظروف غير العادية حيث يكون المنتج الذي تم استلامه خاطئًا ، يمكنك إرجاع المنتج في نفس الحالة التي تلقيتها وفي الصندوق الأصلي و / أو العبوة سليمة. بمجرد استلامنا للمنتج المرتجع ، سنقوم بمعالجة استرداد الأموال مع إرجاع مجاني لمدة 7 أيام.
س: متى يكون "الإرجاع" غير ممكن؟
:هناك بعض الحالات المعينة التي يصعب علينا فيها دعم عمليات الإرجاع
تقديم طلب الإرجاع خارج الإطار الزمني المحدد ، وهو 7 أيام من التسليم.
المنتج مستخدم أو تالف أو ليس في نفس الحالة التي تلقيتها به.
المنتجات المعيبة التي يغطيها ضمان الشركة المصنعة.
أي عنصر مستهلك تم استخدامه أو تثبيته.
المنتجات التي تحتوي على أرقام تسلسلية تالفة أو مفقودة.
أي شيء مفقود من الحزمة التي تلقيتها بما في ذلك بطاقات الأسعار والملصقات والتعبئة الأصلية والهدايا المجانية والملحقات.
س: لقد غيرت رأيي. هل يمكنني إرجاع ما اشتريته؟
إذا غيرت رأيك قبل استلام المنتج الخاص بك ، فما عليك سوى الاتصال بنا لإلغاء طلبك وسوف نقوم بمعالجة رد الأموال مع أي رسوم شحن مطبقة. إذا كنت ترغب في إرجاع المنتج بعد استلامه ، فلديك ما يصل إلى 7 أيام لإعادته ، مع مراعاة القواعد التالية:
س: كم من الوقت يستغرق لاستلام المنتجات المرتجعة؟
عادةً ، سيتصل بك ممثل شركة الشحن في غضون 3-5 أيام من اليوم الذي طلبت فيه الإرجاع. ومع ذلك ، قد يستغرق أحيانًا ما يصل إلى أسبوعين حتى يقوم أحد ممثلي شركة الشحن بإستلام المنتج
س: هل يمكنني جدولة الوقت مع شركة الشحن لإرجاع المنتج؟
في الوقت الحالي ، لن تتمكن من الاتصال بشركة الشحن مباشرة. ومع ذلك ، بمجرد أن يتصل بك مندوب شركة الشحن لدينا لتحديد موعد استلام المنتج ، يمكنك تقديم التوقيت لهم.
كيف يمكنني استرداد أموالي إذا قمت بالدفع ببطاقة الائتمان؟
إذا كنت قد دفعت عبر الوسائل الإلكترونية (بطاقة الائتمان أو الفيزا) ، فسيتم رد المبلغ المدفوع إلى بطاقتك. قد يستغرق المبلغ المدفوع ما يصل إلى شهر ليظهر في كشف بطاقتك ، اعتمادًا على العملية المصرفية للفرد.
س: قمت بالدفع من خلال الدفع عند الاستلام ، كيف سأسترد أموالي المستحقة؟
إذا كنت قد دفعت من خلال الدفع عند الاستلام، فسيتم رد الأموال إلى حسابك المصرفي الشخصي. لأغراض أمنية ، يجب أن يكون الاسم الموجود في الحساب المصرفي وفي حساب المتجر الخاص بك هو نفسه.
س: لقد فقدت العبوة الأصلية التي استلمت بها السلعة ، كيف يمكنني إرجاعها؟
نحن نقبل إرجاع المنتتج فقط إذا كان في صندوق أصلي غير مفتوح و / أو عبوة سليمة مع جميع الملصقات والرموز الشريطية عليه ، ولكن في هذه الحالة ، يرجى مراسلتنا عبر البريد الإلكتروني.
س: ماذا يعني "عبوة البيع بالتجزئة" التي لم تفتح أبدًا (صندوق مغلق ومغلق)؟
عنصر جديد غير مستخدم وغير مفتوح وغير تالف في عبوته الأصلية. يجب أن تكون العبوة هي نفسها عندما تم تسليمها لك.
س: هل يمكنني إرجاع المنتج من خلال شركة الشحن الخاصة بي أو تسليمه شخصيًا في أي مكان؟
في الوقت الحالي ، لا يمكن إرجاع المنتج إلينا إلا من خلال إحدى شركات الشحن المخصصة لها.
س.من الذي يدفع رسوم الشحن عندما أعيد سلعة؟
يمكنك إرجاع المنتج مجانًا خلال 7 أيام من تاريخ التسليم.
Frequently Asked Questions (FAQs)
-
Q. I received a defective/damaged item, can I get a refund?
In case the item you received is damaged or defective, you could return an item in the same condition as you received it with the original box and/or packaging intact. Once we receive the returned item, we will inspect it and if the item is found to be defective or damaged, we will process the refund along with any shipping fees incurred.
-
Q. I received a wrong item, how can I return it?
In the unusual circumstance where the item received is wrong, you can return the item in the same condition you received and in the original box and/or packaging intact. Once we receive the returned item, we will process the refund along with free 7 day returns.
-
Q. When are ‘Returns’ not possible?
There are a few certain scenarios where it is difficult for us to support returns:
-
Return request is made outside the specified time frame, of 7 days from delivery.
-
Product is used, damaged, or is not in the same condition as you received it.
-
Defective products which are covered under the manufacturer's warranty.
-
Any consumable item which has been used or installed.
-
Products with tampered or missing serial numbers.
-
Anything missing from the package you've received including price tags, labels, original packing, freebies and accessories.
-
Q. I have changed my mind; can I return what I have bought?
If you change your mind before receiving your item, just call us to cancel your order and we will process the refund along with any shipping fees applied. If you wish to return the item after receiving it, you have up to 7 days to return them, keeping the below rules in mind:
-
You can’t return Clearance Items clearly marked as non-returnable and displaying a No-Return Policy.
-
Only the items with ‘Retail Packaging’ never opened (Sealed/Closed Box) and still with its Original Seal can be returned.
-
Q. How long does it take the courier to collect the returned items?
Typically, Courier representative will contact you within 3-5 days from the day you requested a return. However, it might sometimes take up to two weeks for a courier to collect the item.
-
Q. Can I schedule time with the courier to return an item?
At the moment, you will not be able to contact the courier company directly. However, once our courier representative contacts you to schedule the time for the pick-up of a return item, you may provide your preferred timings to them.
-
How can I receive a refund if I paid by Credit Card?
If you have paid through electronic means (Credit or Debit card), the paid amount will be refunded to your card. The amount paid may take up to a month to reflect in your card statement, depending on individual’s bank process.
-
Q. I paid through Cash on Delivery, how will I receive a refund for my item?
If you have paid through Cash on Delivery (COD), the money would be refunded to your personal bank account. For security purposes, the name on the bank account and on your grandstores account must be the same.
-
Q. I lost the Original Packing in which I received the item, how can I still return it?
We accept return of item only if it is in an unopened, original box and/or packaging intact with all labels and barcodes on it, however in this case, please email us.
-
Q. What does it mean by ‘Retail Packaging’ never opened (Sealed & Closed Box)?
A brand-new, unused, unopened, undamaged item in its original packaging . Packaging should be the same as when it was delivered to you.
-
Q. Can I return an item through my courier company or personally drop it anywhere?
At the moment, the item can be returned to us only through one of our assigned courier services.
-
Q. Who pays for the shipping charges when I return an item?
You can return an item for free within 7 days from delivery date.